Forum www.mojemiasto.fora.pl Strona Główna www.mojemiasto.fora.pl
Forum MM Pabianice
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Tramwajem bez ulg?

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.mojemiasto.fora.pl Strona Główna -> Moim zdaniem...
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
SzK
Przejezdny



Dołączył: 14 Lis 2008
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Pabianice

PostWysłany: Pon 2:00, 28 Gru 2009    Temat postu: Tramwajem bez ulg?

Tramwajem bez ulg, czyli absurd za 18 tysięcy
źr: [link widoczny dla zalogowanych]

Wydawało się już, że sprawa połączenia tramwajowego i taryfy opłat wraca do normy, oraz, że wreszcie górę wzięło rozsądne myślenie, tymczasem na ostatniej konferencji prasowej Prezydenta Pabianic zaprezentowano pomysł wprawiający w osłupienie: prawdopodobnie nie będzie biletów ulgowych dla osób jadących tramwajem przez Ksawerów.

Miał być wspólny bilet...

We wrześniu, po kilkunastomiesięcznym grożeniu likwidacją tramwajów, władze miasta zapewniały, iż rozpoczęły się rozmowy z Zarządem Dróg i Transportu w Łodzi w sprawie wprowadzenia na tramwaj łódzkich biletów czasowych i wydłużenia do Pabianic linii tramwajowej kursującej z centrum Łodzi (miała to być linia 46A).

... a będzie dalszy podział?
Pomysłów władze miasta mają aż trzy, z czego wszystkie zakładają absurdalne rozwiązanie.

Pomysł 1: Status quo
Jednym z rozwiązań jest pozostawienie obecnych zasad funkcjonowania linii tramwajowej. Nadal dojeżdżałoby się tylko do granicy Łodzi, po czym konieczna byłaby przesiadka do tramwaju jadącego do centrum stolicy województwa. Nadal kasowałowałoby się oddzielny bilet, nadal nie byłoby ulgowych biletów miesięcznych. Nadal bilet łódzki trzeba by kasować na przystanek przed końcem trasy linii P, po czym w ramach opłaty za przejazd czekać kilka minut na przystanku na odjazd tramwaju 11 lub 46.

Pomysł 2: Całkowity brak ulg
Oprócz absurdów wynikających z trasy tramwaju prowadzącej donikąd (do granicy Łodzi) i konieczności kasowania biletu łódzkiego na jeden przystanek przed końcem tej trasy mielibyśmy do czynienia z absurdem oczywistym: wszędzie dopłaca się do biletów ulgowych aby ułatwić przemieszczanie się pewnym grupom społecznym (dzieci, młodzież, emeryci), tylko władze Pabianic chcą wykazać się pewną "innowacją". Tymczasem komunikacja miejska pełni funkcję społeczną i nie można na niej oszczędzać, gdyż jest podstawą funkcjonowania wielu osób. "Zaleta" jest tylko jedna: koszt dla budżetu miasta 0 zł.

Pomysł 3: Bez ulg w Ksawerowie
Nie wiadomo jak w praktyce wyglądałby brak ulg w Ksawerowie. Być może chodzi o wprowadzenie trzeciego, oddzielnego biletu obowiąującego tylko w Ksawerowie (a miał być jeden wspólny...). Absurd polegałby na tym, iż odbywając góra półgodzinną podróż tramwajem linii P należałoby kasować aż trzy różne bilety... Prawdopodobnie sumaryczna opłata za bilet byłaby wyższa niż obecnie.
Być może bilet byłby ten sam co obecnie, jednakże osoby korzystające z tramwaju w Ksawerowie musiałby obowiązkowo kupować bilet normalny za 2,40. Problem w tym, że pabianiczanie jadący do Łodzi jadą przez Ksawerów, a więc władze Pabianic utrudniłyby dojazd przede wszystkim swoim mieszkańcom. W dodatku płacąc miesięcznie MPK Łódź 32 tysiące złotych.
Ponadto nadal tramwaje kursowałyby tylko do Chocianowic-IKEI, nadal nie byłoby ulgowych biletów miesięcznych...

Porównanie kosztów biletów jednorazowych
Poniżej przedstawiamy Państwu porównanie kosztów biletów jednorazowych przy dojeździe tramwajem z Pabianic do centrum Łodzi. Z trzema pomysłami władz miasta zestawiono też wariant "wspólnego biletu".

W najgorszym wariancie koszt biletu ulgowego wyniósł by aż 4,20zł, czyli dokładnie 2 razy więcej niż kosztuje dojazd do stolicy z podwarszawskich miejscowości!

Porównanie kosztów biletów miesięcznych

Poniżej przedstawiamy Państwu porównanie kosztów biletów miesięcznych przy dojeździe tramwajem z Pabianic do Łodzi. Dla przejazdów ulgowych koszt obliczono zakładając 22 podróże tam i z powrotem w ciągu miesiąca.

W wariancie "wspólnego biletu" miesięczny koszt dojazdu mógłby być aż 70 złotych niższy dla przejazdów zarówno ulgowych jak i normalnych. Tymczasem władze miasta chcą zafundować dzieciom i młodzieży dojazd za 98 złotych miesięcznie! Czyli prawie 3x drożej niż kosztuje dojazd na ulgowym bilecie (35 złotych) z Piaseczna, Legionowa i innych podwarszawskich miejscowości. A Pabianice są przecież dużo biedniejsze...

Czy będzie kiedyś normalnie?
Prezydent Pabianic chce zaoszczędzić miesięcznie 18 tys. złotych, co w skali budżetu miasta jest kwotą ledwie zauważalną. Oszczędności prezydenta odczują na własnej skórze, nie tylko w kieszeni, mieszkańcy Pabianic - niestety oszczędności te są tylko pozorne.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
SzK
Przejezdny



Dołączył: 14 Lis 2008
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Pabianice

PostWysłany: Sob 14:32, 02 Sty 2010    Temat postu:

Fragment przepisów taryfowych

Fot. 2.01.2010r.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
SzK
Przejezdny



Dołączył: 14 Lis 2008
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Pabianice

PostWysłany: Wto 21:16, 05 Sty 2010    Temat postu:

Absurd wszedł w życie czyli … do Łodzi bez ulgowych!
Źródło: [link widoczny dla zalogowanych]

Od 1 stycznia w przejazdach tramwajem do Ksawerowa i Łodzi nie można korzystać z biletów ulgowych. Taki noworoczny 'prezent' przygotował mieszkańcom prezydent Pabianic, Zbigniew Dychto, w dodatku o tym nie informując.
Absurd wszedł w życie

Od stycznia obowiązuje nowa umowa o świadczeniu usług przewozowych w komunikacji tramwajowej, zawarta pomiędzy władzami miasta Pabianic a spółką MPK Łódź. Na mocy tej umowy bilety ulgowe obowiązują jedynie w granicach Pabianic, gdyż nie doszło do porozumienia pomiedzy prezydentem miasta a wójt Ksawerowa (prawdopodobnie nie doszło nawet do żadnych rozmów). Osoby jadące do Łodzi muszą więc kupować pełnopłatny bilet.

Prezydent Pabianic oszczędza, pabianiczanie tracą...

Z biletów ulgowych korzysta 65-70% pasażerów linii P. Szacunkowo do Ksawerowa lub Łodzi podróżuje dziennie 1000 osób (jest to ostrożne założenie, 5 lat temu pasażerów było 2 razy więcej) w jednym kierunku, czyli około 700 uprawnionych było do korzystania z biletów ulgowych.

Uwzględniając tylko dni robocze (a więc około 22 w miesiącu) łączny wzrost kosztów dla pasażerów wyniesie 2 podróże dziennie x 700 osób x 22 dni robocze x 1,20= 36 960 zł. Doliczając dni wolne (zakładając, że potok pasażerski jest dwa razy mniejszy) daje to dodatkowe 6 720 zł. W sumie Prezydent miasta zapłaci MPK mniej 13 000 zł, natomiast pasażerowie wyłożą z kieszeni więcej ponad 40 tys. zł !. O ile nie zrezygnują z tramwaju.

O ironio, niecały miesiąc temu, prezydent miasta odbierał nagrodę: 'Gmina dbająca o finanse mieszkańców 2009'.

Ile kosztuje teraz dojazd do Łodzi?

Bilet jednorazowy (dla osób uprawnionych do korzystania z ulg) z Pabianic do centrum Łodzi będzie kosztować aż 4,20zł. Na kwotę tą składają się cena biletu komercyjnego Pabianice - Mały Skręt (granica Łodzi), oraz łódzkiego czasowego, ważnego do 60 minut za 1,80zł. Do tej pory bilet kosztował 3,00zł, a jeszcze niedawno prezydent Pabianic wspominał o wspólnym bilecie, który kosztowałby tylko 1,80zł.

Bilet miesięczny dla ucznia lub studenta będzie kosztować co najmniej 98 zł: 70 zł za komercyjny bilet miesięczny na tramwaj do Pabianic oraz 28 zł za łódzki bilet trasowany.

Jeżeli jednak ktoś korzysta z różnych linii na terenie Łodzi, w dodatku podróżując w Pabianicach miejskim autobusem zapłaci w sumie aż 146 złotych.

W Warszawie za podobną konfigurację podróży za bilet ulgowy trzeba zapłacić tylko... 58 złotych, a więc około 2,5 razy mniej!
Lider innowacji

Linia tramwajowa do Pabianic, była jedyną w Polsce, na której obowiązywały bilety komercyjne. Teraz, dzięki decyzji prezydenta Dychto, jest jedyną, na której nie obowiązują bilety ulgowe.

To z pewnością jeszcze bardziej tłumaczy inną nagrodę, którą odbierał ostatnio prezydent Pabianic. Pabianice zostały laureatem konkursu 'Krajowi Liderzy Innowacji 2009' w kategorii: Gmina miejska. O obydwu nagrodach szumnie informowała strona Urzędu Miasta i lokalna prasa. O braku biletów ulgowych od stycznia informacji próżno tam szukać.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.mojemiasto.fora.pl Strona Główna -> Moim zdaniem... Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin